niedziela, 11 listopada 2012

Sposób na deszczowe popołudnie

Jesienna pogoda zawitała w Rzymie na dobre. Za oknem jest szaro i ponuro, pada nieustający deszcz a zimno sprawiło, że czas wyjąć ciepła kurtke z szafy, parasol i kalosze. Poranna burza z piorunami popsuła mi plany na dzisiejszy spacer do Watykanu, więc pomyślałam, że zdradzę Wam mój sposób na spędzenie jesiennego, niedzielnego popołudnia w domu.

Zazwyczaj kiedy mam wolny czas, wykorzystuję go na przygotowywaniu się do egzaminów lub szlifowaniu języków obcych, ale jako że do sesji jest jeszcze daleko, dzisiaj postanowiłam przeczytać moją nową książkę, którą od dawna polecała mi moja włoska koleżanka. Jest to książka bardzo popularnego we Włoszech pisarza - Fabio Volo, pt. "Il giorno in più". Jest to jeden z moich ulubionych włoskich pisarzy, którego książki na stałe zagościły w mojej biblioteczce. Bardzo mi się podoba jego styl pisania i to, że jego powieści są wciągające i czyta się je bardzo szybko. Konstrukcje zdań są dość proste, więc myślę, że osoby na średnim poziomie języka włoskiego nie powinny mieć większych trudności ze zrozumieniem. Ogromnym atutem jest imponująco bogate słownictwo autora, także za każdym razem kiedy sięgam po jego książki wiem, że na pewno wzbogacę swój słownik. 


Książka Fabio Volo "Il Giorno di più"



Podczas lektury lubię popijać moją ulubioną herbatę z cynamonem, goździkami i miodem. Kiedy jej aromat unosi się w całym domu, zawsze wprawia mnie w radosny i przedświąteczny nastrój. I tak też było dzisiaj, dlatego skusiłam się na przygotowanie jej w mikołajkowym kubku.


Herbata z cynamonem i gozdzikami


Przepis na rozgrzewającą herbatę z cynamonem i goździkami

Składniki:
wasz ulubiony kubek - wprawi Was w radosny nastrój :)
łyżeczka herbaty 
kawałek kory cynamonowej
kilka goździków (ja wrzucilam 3)
miód lub sok malinowy do posłodzenia (ja dodaje miód)

Przygotowanie:
Do rondelka należy wlać wodę, dodać kawałek kory cynamonowej i goździki. Doprowadzić do wrzenia. Kiedy woda się zagotuje, zalać herbatę i zaparzyć.  Można osłodzić miodem lub sokiem malinowym - według uznania.


Herbata ta jest nie tylko przepyszna, ale ma też cenne właściwości. 

Cynamon. To jeden z najstarszych znanych od wieków afrodyzjaków. To przyprawa o słodko - korzennym i silnym aromacie. Jest bogatym źródłem magnezu, wapnia oraz żelaza. Ma właściwości wzmacniające i odkażające. Występuje w formie proszku lub kory cynamonowej.

Cynamon

Goździki. To przyprawa o bardzo silnych własciwościach antyutleniających i zapobiega starzeniu sie skóry. Ma działanie przeciwbólowe i bakteriobójcze. Ze względu na swoją rozgrzewająca moc, goździki są polecane szczególnie w okresie zimowym.

Goździki

Miód. Myślę, że o właściwościach miodu nie muszę się rozpisywać, bo każdy z nas powinien pamiętać, jak babcia dodawała nam go do mleka, herbaty czy smarowała chleb z masłem. To najlepszy sposób na każde przeziębienie, kaszel czy na problemy z zaśnięciem. :) Dzieki swoim właściwościom odżywczym jest niezastąpiony u osób przemęczonych pracą fizyczną lub umysłową. (Warto o tym pamiętać w trakcie sesji!)


Miód

Napiszcie jaka jest Wasza ulubiona herbata i jak spędzacie deszczowe popołudnia.


Pozdrawiam!

xoxo

CATC


2 komentarze:

  1. Dzięki za polecenie książki, zbliża się wizyta mojej rodziny w PL i już wiem jaki prezent sobie zażyczę :)
    BTW trafiłam tutaj przez Twoją wiadomość z portalu szlifuj swój włoski - DaSempreRoma, miło Cię poznać i zostanę tutaj na dłużej :) Za rok czeka mnie przeprowadzka - będę na początku sama w Rzymie więc chętnie się tutaj podszkolę :)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej hej,

    witaj na moim blogu:) Ksiazke goraco polecam bo jest bardzo fajna i pomoze Ci podszkolic jezyk wloski. Jesli chodzi o zycie w Rzymie to na pewno Ci sie spodoba, bo oprocz niektorych mankamentow (ktore opisuje) to jest to magiczne miasto :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...