niedziela, 20 listopada 2011

Biurokracja cz.II - Carta Postepay

Na początku mojej włoskiej przygody postanowiłam otworzyć konto studenckie w banku Unicredit Banca. Było mi ono potrzebne tylko po to, aby wpłacić na nie stypendium i pieniądze na codzienne wydatki. Pomimo świetnych warunków przedstawionych na początku, koszty utrzymania tego konta, dodatkowe opłaty za wpłacanie i wypłacanie gotówki, podatki itp. były zbyt wysokie i nieopłacalne. Miałam wrażenie, że ciągle dopłacam zamiast zaoszczędzić.

Po jakimś czasie, mój współokator poradził mi abym wyrobiła sobie kartę płatniczą Postepay. Jest to tzw. karta przedpłacona niezwiązana z żadnym rachunkiem osobistym. Aby dokonać jakiejkolwiek transakcji, należy wcześniej zasilić kartę odpowiednią kwotą pieniężną (działa podobnie jak karta SIM do tel ktorą musimy doladowywać aby móc zadzwonic). Karta ta jest bezpieczna i nie ponosimy dodatkowych kosztów za jej utrzymanie. Nie można mieć debetu.


Kartę można wyrobić w każdym urzędzie pocztowym - Poste Italiane i wydawana jest na miejscu.

Potrzebne dokumenty:

- dowód osobisty lub paszport
- codice fiscale
- 5€ za wydanie karty
- odpowiedni formularz do wypelnienia na poczcie

Według mnie jest to świetne rozwiązanie dla wszystkich studentów. Z karty możemy korzystać na calym świecie.


Dodatkowym atutem karty Postepay Mastercard jest to, że kupując bilet lotniczy Ryanair nie ponosimy dodatkowych opłat za zakup w internecie.

Osobiście bardzo polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...